ETUSIVU
LINKIT
14.9.2012

LAPSI- JA NUORISOTYÖ

Muhoksen rauhanyhdistys järjestää lapsille päiväkerhoja ja pyhäkouluja sekä nuorille raamattuluokkia ja nuorteniltoja. Lapsi- ja nuorisotyö perustuu Jeesuksen antamaan opetuskäskyyn: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsekseni"

Pyhäkouluja pidetään kodeissa viidellä eri alueella ja niihin osallistuu usein vanhempia ja vauvaikäisiäkin. Pyhäkoulussa on esillä usein kirkkovuoden mukainen evankeliumiteksti, jonka ydinajatukset opettaja havainnollistaa ja kertoo yksinkertaisesti.

Päiväkerhoja järjestetään maanantai-iltaisin rauhanyhdistyksellä neljässä eri ryhmässä. Kerhossa pidetään lyhyt, lapsentajuinen uskontotuokio sekä askarrellaan, leikitään ja lauletaan. Päiväkerhotoiminnalla halutaan tukea vanhempien kasvatustyötä.

Raamattuluokkia järjestetään lapsille ja nuorille rippikouluikään saakka. Raamattuluokissa perehdytään Raamattuun, tavataan toisia nuoria sekä keskustellaan nuorille tärkeistä uskoon ja elämään liittyvistä asioista. Rippikoulun käyneet nuoret voivat osallistua nuorteniltoihin, joissa ajankohtaiseen aiheeseen liittyvän alustuksen pohjalta keskustellaan tai tehdään ryhmätöitä. Raamattuluokkatyössä ja nuorteniltojen järjestämisessä yhteistyö Laitasaaren rauhanyhdistyksen kanssa on tiivistä.

kuva